مقالات عمومی

در این سایت اطلاعات خود را در همه حوزه ها افزایش دهید.

مقالات عمومی

در این سایت اطلاعات خود را در همه حوزه ها افزایش دهید.

  • ۰
  • ۰

چرا تهرانگردی در نوروز؟
 می‌خواهیم در مرحله اول به این سؤال پاسخ دهیم که اصلاً چرا در عید نوروز تهرانگردی این‌ قدر ارزشمند است؟ تهران شهری همیشه زنده و بسیار شلوغ می‌باشد که حتی می‌توان در پاسی از شب نیز خیابان‌های این شهر را خالی از ترافیک مشاهده کرد. اما این داستان در عید نوروز کاملاً متفاوت خواهد بود. چرا که در طول عید نوروز، بسیاری از مردم تهران به شهر‌های دیگر سفر می‌روند. همچنین بعضی از افراد به شهر زادگاه خود باز می‌گردند و بعضی دیگر هم شهرهای مختلف را برای سفر انتخاب می‌کنند. در نتیجه خیابان‌های تهران ساکت و خالی از ترافیک خواهند بود و دیگر خبری از آلودگی نبوده و شما از هر جای تهران می‌توانید کوه دماوند و برج میلاد را مشاهده کنید.
هوای پاک و تمیز، انرژی کافی را برای تهرانگردی فراهم می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده دیگر در تهران خبری از طرح ترافیک نیست. به همین دلیل شما می‌توانید آزادانه و بدون ترافیک به هر جای تهران که خواستید بروید و خوش بگذرانید. لازم به ذکر است که حتی تجربه رانندگی در عید نوروز تهران هم یک تجربه منحصر‌ به‌ فرد می‌باشد. چون شما می‌توانید کمتر از ۱۵ دقیقه خود را از شرقی‌ترین نقطه تهران به غربی‌ ترین نقطه آن برسانید. این مسئله برای افرادی که همیشه زمان بسیاری را در ترافیک این شهر می‌گذرانند، بسیار خوشحال کننده خواهد بود. به همین دلیل است که می‌گوییم عید نوروز، بهترین زمان سفر به تهران است. فقط باید به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که شما می‌بایست از قبل انتخاب کنید که قصد دارید از طریق زمینی به تهران سفر کنید یا از طریق هوایی؛ چون که باید برای سفر‌های هوایی از مدت‌ها قبل به فکر خرید بلیط هواپیمای تهران باشید.

مکان‌های تفریحی تهران عبارتند از:

اتاق فرار
بعضی وقت‌ها انسان از روزمرگی‌های زندگی خسته شده و علاقمند است فعالیتی جدید و متفاوت انجام دهد. بی تردید، خارج شدن از این حالت خستگی و روزمرگی به هیجان و انرژی بیشتری نیاز دارد که بعضی از تفریحات مثل بازی اتاق فرار این امر را فراهم می‌سازند.
بازی اتاق فرار، مثل بازی‌های دیگر، یک هدف مشخص داشته و در آن باید شرکت‌کنندگان با همکاری هم تلاش نمایند تا به این هدف برسند.
این اهداف با توجه به ژانر و داستان بازی، متفاوت می‌باشند. بر فرض مثال، در بازی‌های اتاق فرار تهران، امکان دارد هدف شرکت‌کنندگان یافتن راز یک جنایت باشد یا با همکاری یکدیگر، یک عملیات نجات را انجام دهند. گاهی اوقات شرکت‌کنندگان امکان دارد در حال شرکت در یک جنگ یا حل نمودن یک معمای تاریخی باشند.
تهران به عنوان مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور، مرکز اصلی فعالیت‌های سرگرمی اتاق فرار در کشور می‌باشد. امروزه بیشتر از ۱۵۰ مجموعه با بیشتر از ۳۰۰ بازی مختلف در تهران موجود است و هر روز صدها نفر علاقه‌مند به این تفریح محبوب را به طرف خود جذب می‌نماید. شما میتوانید اتاق فرار مجموعه اکیپا را امتحان نمایید. کد تخفیف اکیپا نیز در سایت تخفیف هات موجود است.
پس بهترین پاسخ برای سوال عید تهران کجا بریم؟ رفتن به اتاق فرار است.

کاخ سعد آباد
 یکی از زیباترین کاخ‌های پایتخت کاخ سعدآباد می‌باشد که متعلق به دوره پهلوی بوده است. این کاخ علاوه بر باغ بسیار زیبا عمارت نیز دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست. همچنین شما می‌توانید در سفر خود به تهران از موزه ای که در کاخ سعدآباد تازه تاسیس شده است دیدن کنید و با اشیاء شاهانه دوره پهلوی بیشتر آشنا شوید. پس در پاسخ به این سوال که عید تهران کجا بریم کاخ سعدآباد بهترین گزینه است.

کاخ گلستان
شاید بتوان یکی از مهم‌ترین کاخ‌های موجود در شهر تهران را کاخ گلستان دانست. چرا که این کاخ جزو آثار باستانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. کاخ گلستان در دوره قاجار بنا شده است و در دوره پهلوی هم از آن استفاده می‌شد. کاخ گلستان برای این که عید تهران کجا بریم مکان بسیار مناسبی است و با توجه به این که این کاخ در نزدیک بازار تهران و محدوده جنوب شهر واقع شده است، قطعا در تعطیلات نوروز هم دسترسی به آن بسیار آسان خواهد بود. کاخ گلستان نیز همچون کاخ سعدآباد دارای بخش‌های متعددی می‌باشد که برای بازدید از هر یک از این بخش‌ها شما باید هزینه ورودی جداگانه‌ای پرداخت کنید. از زیبایی‌ها و آثار دیدنی موجود در کاخ گلستان می‌توان به تخت مرمر اشاره کرد. کاخ گلستان در تمام روز‌های سال به جز ایام تعطیل خاص همچون تاسوعا و عاشورای حسینی، شهادت امام صادق (ع)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت حضرت علی (ع) و رحلت امام باز می‌باشد.

بازار بزرگ تهران
بازار بزرگ تهران یک بازار قدیمی و دیدنی در تهران می‌باشد که شما می‌توانید هر چیزی را که بخواهید در آن پیدا کنید. این بازار در ضلع جنوبی خیابان ۱۵ خرداد واقع شده است و قطعا تماشای بافت سنتی بازار و دیوارهای قدیمی در کنار خرید کردن، حالتان را از این رو به اون می‌کند. همچنین شما می‌توانید در کوچه‌های سرپوشیده قدیمی این بازار ساعت‌ها قدم بزنید و هر چقدر که قصد دارید خرید کنید.
شما می‌توانید در این بازار تاریخی برای پیدا کردن مسیر و همچنین پیدا کردن بخش مورد نظرتان حتما از یک راهنما یا نقشه کمک بگیرید. بازار تهران که از مکان‌های گردشگری و دیدنی تهران به حساب می‌آید با سابقه تاریخی خود که هنوز هم بافت سنتی و فرهنگ بازاری در آن جریان دارد، برای این که عید تهران کجا بریم مکان بسیار مناسبی می‌باشد.

پارک آب و آتش
یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توان برای عید تهران کجا بریم در نظر گرفت پارک آب و آتش است. این پارک زیبا با امکانات رفاهی بی‌نظیر برای قدم زدن و لذت بردن از یک روز پر از آرامش گزینه مناسبی می‌باشد.
اگر شما در فصل بهار و تابستان به این پارک بروید، می‌توانید در آلاچیق‌های آن ساکن شوید و در کنار خانواده یا دوستان از فضای پارک لذت ببرید. این پارک در منطقه عباس آباد واقع شده است و به بوستان بنادر، پل طبیعت و بوستان نوروز نزدیک است. از بهترین تفریحات این پارک می‌توان به رفتن به سینما، پیاده روی، کالسکه‌رانی و پارک بازی اشاره کرد. در روزهای وسط هفته پارک آب و آتش خلوت‌تر است و برای لذت بردن از پیاده‌روی، گردش یا گشت و گذار با دوستان در تهران، بسیار مناسب‌ می‌باشد.

برج میلاد
 شما می‌توانید برای این که عید تهران کجا بریم برج میلاد را انتخاب کنید. چون یکی دیگر از مکان‌های دیدنی و جذاب تهران برج میلاد است که ارتفاع آن ۴۳۵ متر می‌باشد. شما می‌توانید در سایر ایام سال نیز از این برج زیبا دیدن کنید. برج میلاد به عنوان ششمین برج بلند مخابراتی دنیا شناخته می‌شود که حدود ۱۳ هزار متر وسعت دارد.
از امکانات این برج می‌توان به سینما سه بعدی، فودکورت، موزه مشاهیر، فروشگاه و سکوی دید باز اشاره کرد. قطعا تماشای برج میلاد می‌تواند یک روز هیجان‌انگیز را برای شما رقم بزند. این برج در منطقه کوی نصر تهران واقع شده است و برای عموم مردم گشت و گذار در بخش‌های پایین برج رایگان است. همچنین شما می‌توانید برای آخر هفته‌های تهران‌ گردی خود نیز برج میلاد را در لیست تفریحاتتان قرار دهید.

بازار تجریش
 یکی دیگر از جا‌های دیدنی تهران در عید بازار تجریش می‌باشد که در شمال شهر تهران و در میدان تجریش قرار گرفته است. از ویژگی‌های این بازار می‌توان به دالان‌های قدیمی، حجره‌هایی که پر از خوراکی‌های رنگارنگ هستند و تیمچه‌ها اشاره کرد. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم برای عید تهران کجا بریم بازار تجریش را انتخاب کنید.

موزه زمان
اولین موزه ای که در ایران تأسیس شده است و توانسته ابزار‌های مربوط به نمایش زمان را به تصویر بکشد، موزه تماشایی زمان است. در این موزه می‌توان انواع ساعت‌های تاریخی مربوط به کشورهای فرانسه، انگلستان، سوئیس و آلمان را تماشا کرد. همچنین این موزه از مکان‌های مناسب برای این که عید تهران کجا بریم به شمار می‌رود.

 

 

منبع:
https://ekeepa.co/blog/where-should-go-for-eid-tehran/

  • ۰۲/۱۲/۱۹
  • مژده زمانلو

اکیپا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی