مقالات عمومی

در این سایت اطلاعات خود را در همه حوزه ها افزایش دهید.

مقالات عمومی

در این سایت اطلاعات خود را در همه حوزه ها افزایش دهید.

۵ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با اینکه بسیاری از مردم دنیا ارده و فرآورده‌های آن را دوست دارند، اما فرق ارده با حلوا ارده را نمی‌دانند. در این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت‌های ارده و حلوا ارده و حلوا شکری برای شما توضیحاتی ارائه دهیم، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ارده و حلوا ارده دو محصول متفاوت

در بیشتر نقاط دنیا ارده و حلوا ارده را به عنوان یک وعده و میان وعده خوشمزه و مقوی مورد استفاده قرار می‌دهند. در ایران معمولا این محصولات را در وعده صبح یا میان وعده عصر یا حتی شام استفاده می‌کنند.

ارده و حلوا ارده از پر طرفدارترین محصولات به دست آمده از کنجد به شمار می‌روند که علاوه بر طعم و مزه بی‌نظیر خود دارای خواص زیادی نیز می‌باشند.

اما حتما به این نکته فکر کرده‌اید که تفاوت ارده با حلوا ارده چیست؟

بسیاری از افراد به اشتباه، ارده و حلوا ارده را یک محصول می‌دانند در صورتی که این دو محصول تفاوت‌های قابل توجهی با هم دارند. تولید ارده طی یک فرایند کاملا طبیعی انجام می‌شود.

روش تهیه

ارده و حلوا ارده  و نوع افزودنی‌های آن‌ها متفاوت است. ارده از کنجد کوبیده شده تهیه می‌شود که فاقد هرگونه مواد افزودنی شیمیایی و غیر شیمیایی است.

روند تولید ارده به این شکل است که دانه‌های کنجد را چندین ساعت در آب قرار می‌دهند تا خیس بخورد. بعد از این که پوست قهوه‌ای روی آن جدا شد به سطح آب می‌آید.

سپس پوسته‌های قهوه‌ای را دور ریخته و دانه‌های کنجد باقیمانده بدون پوست را له می‌کنند. به خمیری که از این فرایند به دست می‌آید ارده می‌گویند.

بعضی از افراد این محصول مقوی را حتی بدون هیچ نوع شیرین کننده‌ای و به صورت کاملا خالص، میل می‌کنند. با داشتن کد تخفیف مای کشاورز میتوانید حلوای ارگانیک را با هزینه کمتری از این سایت خریداری نمایید.

بعضی از افراد هم این محصول را همراه با شیره زعفرانی یا هلی یا همراه با عسل، شیره خرما، انگور و…  مصرف می‌کنند.

و اما حلوا ارده که ابداع آن به شیخ بهایی نسبت داده می‌شود از کنجد، هل، تخم مرغ، عصاره کشمش و چوبک تشکیل شده که برای بدن بسیار مفید و مقوی می‌باشد.

چوبک که در تهیه حلوا ارده استفاده می‌شود، در واقع شیره نوعی گیاه است که باعث شیرین شدن و سفت شدن حلوا ارده می‌شود. حلوا ارده اغلب با خلال پسته یا پودر نارگیل یا دانه‌های کنجد تزئین می‌شود.

رنگ و طعم

یکی دیگر از موارد فرق ارده با حلوا ارده این است که ارده مایعی با رنگ کرم و روان و با طعمی گس مانند که کمی به تلخی تمایل دارد می‌باشد. اما معمولا حلوا ارده شیرین‌تر است و با افزودنی‌های شیرین کننده تولید می‌شود.

در هنگام خرید ارده یادتان باشد که به طعم و رنگ آن به خوبی دقت کنید و ارده‌ای بخرید که طعم تلخی مطبوعی داشته باشد.

غلظت

ارده معمولا حالتی نیمه روان دارد و سفت سفت نیست.اما حلوا ارده مانند ارده حالت روان ندارد بلکه به دلیل مخلوط شدن شکر و کنجد کمی حالت سفت شده دارد و مثل ارده جاری نمی‌شود.

فرق حلوا ارده با حلوا شکری

طعم دلچسب حلوا ارده و حلوا شکری باعث شده که به تنهایی برای مصرف وعده صبحانه یا میان وعده گزینه‌ای دلچسب و جذاب باشند.

حلوا ارده و حلوا شکری هر دو محصولی بسیار مقوی و سالم هستند. این دو محصول را می‌توانید همراه با نان، چای و قهوه میل کنید.

حلوا ارده و حلوا شکری هر دو دارای طعم شیرینی می‌باشند. این دو محصول تقریبا طی فرایند مشابهی تهیه می‌شوند. اما  تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند:

  • فرق بین حلوا ارده و حلوا شکری در نوع شیرین کننده‌ای است که با محصول اولیه مخلوط می‌شود.
  • ریشه حلوا ارده سنتی است ولی حلوا شکری یک محصول فراورده صنعتی محسوب می‌شود.
  • حلوا شکری که از دانه‌های کنجد پوست کنده و آسیاب شده به اضافه شکر و روغن نباتی و همچنین شربت گلوکوز تهیه می‌شود قند بیشتری نسبت به حلوا ارده دارد.
  • تفاوت دیگر میان حلوا ارده با حلوا شکری این است که به مواد اولیه حلوا شکری مقداری افزودنی‌های مجاز خوراکی اضافه می‌شود. این کار از پس زدن روغن جلوگیری می‌کند. دلیل این که حلوا شکری دارای بافتی رشته‌ای، شکننده و خشک می‌باشد همین موضوع است. اما حلوا ارده بر خلاف حلوا شکری بافتی چرب و خمیری دارد.
  • بیشتر تولیدکنندگان به دلیل صرفه بیشتر اقتصادی به حلوا ارده‌های خود شکر اضافه می‌کنند و امکان این که از شیره خرما و یا انگور در تولید حلوا ارده استفاده شود بسیار کم است.
  • در واقع در روند تولید حلوا شکری، شکر جایگزین عصاره‌های شیرین کننده طبیعی مثل خرما و کشمش و …. می‌شود.

 

منبع:
https://mykeshavarz.com/tahini-halva-tahini-difference/

  • مژده زمانلو
  • ۰
  • ۰

در زندگی پرهیاهو و پراسترس امروز که خیلی‌ها تغییر حالت طبیعی مو را تجربه می‌کنند گریزی از خشکی و وز شدگی موهای خشک و بدحالت  نیست. طب پوست و مو و دنیای داروهای سنتی و تقویتی هم خیلی از اوقات مغلوب این وز شدگی و بدحالتی موها می‌شود؛ اما حالا که راه‌های مختلف را برای رفع خشکی موها امتحان کرده‌اید شاید بد نباشد این بار انواع بهترین مارک ماسک موی کراتینه را هم امتحان کنید!

کراتین درمانی واژه جدیدی نیست. بخشی از بافت پوششی بدن ما از کراتین تشکیل شده و موها و ناخن‌ها هم از کراتین تشکیل شده‌اند. به نظر می‌رسد این تجربه تلخ و ناگوار وز شدگی موها هم به سبب تخریب و کاهش تولید کراتین رخ دهد. پروتئین ارزشمندی که به دنبال سشوار کشی، شانه کشی و روش‌های مراقبتی غیر اصولی کم کم از بین می‌رود و جایگزین دائمی هم برای آن وجود ندارد. برای خرید ارزان ماسک مو میتوانید از کد تخفیف شاواز موجود در تخفیف هات مراجعه کنید.

ماسک کراتینه موی سر مای گزینه اقتصادی و ایرانی برای ترمیم موهای آسیب دیده بانوان و آقایان است. موهای خشک، شکسته و آسیب دیده در اثر رنگ کردن مداوم به این محصول برای کراتین درمانی و احیای فولیکول‌ها نیاز دارند. برای جلوگیری از آسیب بیش‌تر موها توصیه می‌شود بعد از هر بار رنگ کردن مو حتما از این ماسک مو به صورت دوره‌ای استفاده کنید.

ماسک مو کراتینه دنی وان تقویت کننده و تثبیت کننده حالت موها است. اگر موهای نازک و در عین حال مجعدی دارید این ترکیب کراتینه به رفع خشکی و شکنندگی موها کمک می‌کند.

ماسک موی کراتینه دنی وان حاوی روغن جوجوبا و پروتئین گیاه گندم است که در دراز مدت به نرمی موها کمک می‌کند.

ماسک مو کراتینه سیمفونی مدل Golden Argan فرمولاسیون غیر چرب و سبک برای ابریشمی شدن موهای وز و خشک شما است. ستریمونیوم کلراید ترکیب تقویتی موثر این محصول است که علاوه بر جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن به رفع موخوره کمک می‌کند. استفاده از این ترکیب قبل از هر بار سشوار کشی و شانه کشی به نرم شدن موها کمک می‌کند.

ماسک مو ماسینکس با آبرسانی قوی موها ترکیبی موثر در بازسازی فولیکول مو و تغذیه آن‌ است. کراتین به کار رفته در این محصول در صورت استفاده مداوم شفافیت و نرمی موها را احیا می‌کند.

 

 

منبع:
https://minijupe.ir/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D9%85%D8%A7%D8%B3%DA%A9-%D9%85%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%86%D9%87/

  • مژده زمانلو
  • ۰
  • ۰

فروشگاه اینترنتی خانومی یکی از بزرگترین و معتبرترین فروشگاه های آرایشی و بهداشتی در ایران است. این فروشگاه با ارائه طیف گسترده ای از محصولات آرایشی و بهداشتی از برندهای معتبر ایرانی و خارجی، توانسته است رضایت مشتریان زیادی را جلب کند. خانومی کد تخفیف نیز برای کاهش هزینه های شما در نظر گرفته است که در تخفیف هات می توانید مشاهده بفرمایید.

از جمله مزایای خرید از فروشگاه خانومی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع محصولات: فروشگاه خانومی بیش از 100000 محصول آرایشی و بهداشتی از بیش از 200 برند معتبر ایرانی و خارجی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. این تنوع باعث می شود که هر فرد با هر سلیقه و بودجه ای بتواند محصول مورد نیاز خود را در این فروشگاه پیدا کند.
  • اصالت محصولات: فروشگاه خانومی محصولات خود را از واردکنندگان معتبر تهیه می کند و اصالت آن ها را تضمین می کند. این تضمین باعث می شود که مشتریان با خیال راحت از محصولات این فروشگاه استفاده کنند.
  • قیمت مناسب: فروشگاه خانومی همواره تلاش می کند تا محصولات خود را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه به مشتریان خود ارائه دهد. این فروشگاه با برگزاری جشنواره های تخفیفی و ارائه کدهای تخفیف، امکان خرید محصولات با قیمت پایین تر را برای مشتریان خود فراهم می کند.
  • ارسال سریع و رایگان: فروشگاه خانومی محصولات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت رایگان به سراسر کشور ارسال می کند. این ویژگی باعث می شود که مشتریان بتوانند محصولات خود را در اسرع وقت دریافت کنند.
  • خدمات پس از فروش: فروشگاه خانومی خدمات پس از فروش مناسبی را برای مشتریان خود ارائه می دهد. این خدمات شامل ضمانت 7 روزه بازگشت کالا، تعویض کالا در صورت خرابی یا مشکل در هنگام حمل و نقل، و مشاوره تخصصی در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی است.

در مجموع، فروشگاه خانومی یک گزینه مناسب برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی است. این فروشگاه با ارائه محصولات متنوع، اصیل، با قیمت مناسب، ارسال سریع و رایگان، و خدمات پس از فروش مناسب، توانسته است رضایت مشتریان زیادی را جلب کند.

  • مژده زمانلو
  • ۰
  • ۰

با کپی کد تخفیف mk40 از تخفیف هات و کلیک روی دکمه "خرید کنید" می توانید از 40 هزار تومان  کد تخفیف افق کوروش، از فروشگاه هایی که در سایت و اپلیکیشن افق کوروش قرار دارند برای حداقل خرید 400 هزار تومان، بهره مند شوید.

  • مژده زمانلو
  • ۰
  • ۰

با کپی کد تخفیف mk50 از تخفیف هات و کلیک روی دکمه "خرید کنید" می توانید از 50 هزار تومان کد تخفیف روزانه اکالا، از فروشگاه هایی که در سایت و اپلیکیشن اکالا قرار دارند برای حداقل خرید 500 هزار تومان، بهره مند شوید.

  • مژده زمانلو