مقالات عمومی

در این سایت اطلاعات خود را در همه حوزه ها افزایش دهید.

مقالات عمومی

در این سایت اطلاعات خود را در همه حوزه ها افزایش دهید.

  • ۰
  • ۰

تخفیف ها با هدف های زیادی ارائه می شوند؛ مثلا کسب و کار های جدید وقتی محصولات اولیه خود را عرضه می کنند، با اعمال تخفیف های مختلف روی آن ها سعی در تبلیغ و دیده شدن محصولات خود می کنند. زیرا توجه مشتریان در هنگام خرید ابتدا به اجناسی جلب می شود که تخفیف دارند.

گاهی اوقات هم تخفیف به منظور فروش بیشتر محصولات و تمام شدن موجودی اعمال می شود. برای مثال وقتی شرکت ها و کمپانی ها قصد تولید محصولات جدیدی را دارند، برای افزایش ظرفیت تولید، روی محصولات تولیدی قبلی تخفیف می گذارند تا زودتر فروش بروند.

کد تخفیف ایران سرور، کد تخفیف اسپورت تو، کد تخفیف اسنپ را از تخفیف هات دریافت کنید.

 

 انواع تخفیف ها کدام اند؟

تخفیف ها در هر حوزه ای به صورت متفاوت از هم عرضه می شوند. در اینجا به 4 مورد از انواع تخفیف اشاره خواهیم داشت؛

 

1.تخفیف از نوع تجاری 

کمپانی های تولید کننده و شرکت های تجاری در زمان های مختلف تخفیف هایی را روی محصولات خود به صورت کلی و جزئی اعمال می کنند. این تخفیف ها با استراتژی های هوشمندانه توسط تیم های مربوطه در شرکت ها صورت می گیرد و هدف آن ها تبلیغ، افزایش فروش و مشتری است. مثلا یک فروشگاه لباس به مناسبت عید نوروز، برای جذب

مشتری بیشتر اعلام می کند روی تمام خرید های بالای 500 هزار تومان، 20 درصد تخفیف اعمال خواهد کرد.

 

2. تخفیف به دلیل عیب و نقض کالا

این نوع تخفیف مواقعی انجام می شود که وقتی جنس یا کالایی را می خریم، بعد از خرید متوجه عیوب آن می شویم در اینطور مواقع اگر خرید به صورت آنلاین باشد، کالا ناقض برگشت داده می شود ولی به ندرت پیش می آید که کمپانی تولیدکننده تخفیفی برای آن کالای برگشت داده شده برای خریدار اعمال کند تا خریدار از برگشت دادن کالا منصرف شود. اما برای خرید های حضوری، به راحتی می توان جنس معیوب را به فروشنده تحویل داد و تخفیفی را در ازای آن گرفت.

 

3. تخفیف به دلیل فروش نقدی 

تخفیف های نقدی در فروش هایی که به صورت نسیه هستند، انجام می شود. مثلا فروشنده در ازای تصویه کردن کل مبلغ نسیه در 2 ماه، 10 درصد تخفیف روی مبلغ اصلی اعمال می کند که این کار را به عنوان تشویق خریدار برای پرداخت به موقع مبلغ نسیه نیز می توان در نظر گرفت.

 

4. تخفیف از نوع توافقی

این نوع تخفیف بیشتر، هنگام خرید های حضوری است که دو طرف معامله هم فروشنده و هم خریدار می توانند با هم به گفت و گو بپردازند و برای مبلغ کاهش قیمت یا همان تخفیف به توافق برسند. این تخفیف ها اصطلاحا تخفیف های سنتی نیز می توان گفت.

 

 

منبع:

https://mag.takhfifhot.com/%DA%A9%D8%AF-%D8%AA%D8%AE%D9%81%DB%8C%D9%81

  • ۰۰/۰۸/۲۴
  • مژده زمانلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی