مقالات عمومی

در این سایت اطلاعات خود را در همه حوزه ها افزایش دهید.

مقالات عمومی

در این سایت اطلاعات خود را در همه حوزه ها افزایش دهید.

  • ۰
  • ۰

برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ میلادی بود که یک پیتزا به صورت آنلاین توسط مجموعه غذایی Pizza Hut به مشتری عرضه شد. اما درست یک سال پس از آن را می‌توان به عنوان شروع ظهور اولین سایت‌ها و پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا در نظر گرفت که توسط گروهی به نام World Wide Waiter که فعالیت خود را در شمال ایالت کالیفرنیا با دامنه waiter.com آغاز کردند.

اما در ایران ماجرا چیز دیگری بود. در سال ۸۸ و درست با ۱۵ سال اختلاف سایت زود فود بود که شروع به ارائه سرویس به مشتریان و رستوران‌ها برای سفارش آنلاین غذا کرد. اما با فراز و نشیب‌هایی که در طول ۸ سال داشت نهایتا این سرویس توسط اسنپ خریداری شده و با برند جدیدی تحت عنوان اسنپ فود فعالیت خود را آغاز کرد.

در همان زمان بود که سرویس‌های دیگری همچون چیلیوری به مرور فعالیت خود را آغاز کردند و حالا شاهد ده‌ها سایت و اپلیکیشن سفارش آنلاین فست فود و غذا در شهرهای مختلف هستیم. برخی از این سرویس‌ها روی توسعه خود تمرکز کرده و در تمامی شهرهای ایران فعالیت دارند و برخی دیگر هم صرفا یک یا چند شهر خاص را تحت پوشش قرار داده‌اند که به مرور در حال اضافه کردن شهرهای دیگری به لیست رستوران‌های خود هستند.

کد تخفیف باسلام، کد تخفیف ایسام، کد تخفیف تیمچه،کد تخفیف اسنپ فود،  کد تخفیف ایسمینار و... را از تخفیف هات دریافت کنید.

بهترین سایت های سفارش اینترنتی غذا چطور کار می‌کنند؟

اینطور در نظر بگیرید که وقتی صحبت از سایت سفارش غذا اینترنتی می‌شود، ما با سه گروه از کاربران زیر مواجه هستیم:

  • رستوران‌ها که غذایی برای ارائه داشته باشند.
  • مشتریان گرسنه که غذا را سفارش داده و منتظر دریافت غذا هستند.
  • سایت‌ها و برنامه های سفارش آنلاین غذا که به عنوان یک واسطه، مشتری و رستوران را به یکدیگر متصل کرده‌اند.

حال با این شرایط باید نگاهی هم به نحوه فعالیت این نوع سایت‌ها بپردازیم. چنین سایت‌هایی بودجه کلانی را صرف تبلیغات و برندینگ خود می‌کنند تا به عنوان یک واسطه مشتری را به رستوران متصل کنند. در نتیجه به واسطه شناخته شدن و تعداد نصب بالایی که برای برنامه خود دارند، فضایی بسیار عالی برای رستوران‌ها خواهند بود تا تعداد سفارشات خود را بیشتر کنند.

در این بین مشتری وارد برنامه یا سایت شده و می‌توانید با دسترسی که به رستوران‌ها داده شده، اطلاعات هر رستوران را همراه با منوی غذایی و کیفیتی و امتیازی که بر اساس نظرات دیگر مشتریان جمع آوری شده مشاهده کند. در نهایت سفارش غذای خود را در این برنامه ثبت می‌کند و به واسطه دسترسی که رستوران به صفحه خود در برنامه دارد می‌تواند سفارش را اماده و برای مشتری ارسال کند.

فرآیند ثبت و پرداخت سفارش همگی درون اپلیکیشن و برای سایت انجام می‌گیرد که به صورت دوره‌ای آن را با صاحب رستوران تسویه کرده و در این بین به عنوان کارمزد درصدی از هر سهم فروش را طبق توافقی که داشتند به عنوان درآمد از آن کسر می‌کنند. در واقع پلتفرم‌ها برای اینکه بستری را برای ثبت سفارش ثبت کردند، بخشی از درآمد فروش هر غذا را از رستوران کسر خواهند کرد تا درآمد خود را از این طریق تامین کنند.

 

منبع:

https://takhfife.com/blog/best-online-food-sites/

  • ۰۰/۰۸/۳۰
  • مژده زمانلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی