مقالات عمومی

در این سایت اطلاعات خود را در همه حوزه ها افزایش دهید.

مقالات عمومی

در این سایت اطلاعات خود را در همه حوزه ها افزایش دهید.

  • ۰
  • ۰

امروزه کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که گوشی موبایل هوشمند در دسترس نداشته باشد. زندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک هم سبب شده تا چنین افرادی به دنبال انتخاب بهترین سایت سفارش غذا باشند تا در محل کار و یا زمانی که در منزل امکان پخت و پز ندارند، به صورت اینترنتی وعده‌های غذایی خود را از رستوران‌های سطح شهر دریافت کنند.

در ایران بیش از ۱۰ سال است که شاهد ارائه سرویس‌های مختلف توسط مجموعه‌های بزرگ و کوچک هستیم که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

از همین رو در این پست از وبلاگ تخفیفه به سراغ بهترین سایت سفارش غذا رفتیم تا با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که هر کدام دارند، ببینیم که برای سفارش دادن غذا در طول روز و شب می‌توانیم روی کدام یک از این سرویس‌ها حساب باز کنیم.

اگر قرار باشد نگاهی به نحوه درآمدزایی و فعالیت چنین سایت‌هایی بیندازیم می‌توان گفت که تقریبا مشابه چیزی هستند که در مقاله بهترین تاکسی اینترنتی با هم بررسی کردیم. در واقع این سرویس‌ها به عنوان یک مارکت پلیس (MarketPlace) و واسطه عمل می‌کنند که مشتری را به خدمات دهنده متصل می‌کنند. در خصوص درآمد زایی نیز مبلغی را به عنوان کارمزد از سرویس دهنده دریافت می‌کنند.

کد تخفیف دیجی کالا، کد تخفیف افق کوروش   ، کد تخفیف بیمه بازار و... را به صورت رایگان و معتبر از تخفیف هات دریافت کنید.

 

سفارش آنلاین غذا از کجا شروع شد؟

برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ میلادی بود که یک پیتزا به صورت آنلاین توسط مجموعه غذایی Pizza Hut به مشتری عرضه شد. اما درست یک سال پس از آن را می‌توان به عنوان شروع ظهور اولین سایت‌ها و پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا در نظر گرفت که توسط گروهی به نام World Wide Waiter که فعالیت خود را در شمال ایالت کالیفرنیا با دامنه waiter.com آغاز کردند.

اما در ایران ماجرا چیز دیگری بود. در سال ۸۸ و درست با ۱۵ سال اختلاف سایت زود فود بود که شروع به ارائه سرویس به مشتریان و رستوران‌ها برای سفارش آنلاین غذا کرد. اما با فراز و نشیب‌هایی که در طول ۸ سال داشت نهایتا این سرویس توسط اسنپ خریداری شده و با برند جدیدی تحت عنوان اسنپ فود فعالیت خود را آغاز کرد.

در همان زمان بود که سرویس‌های دیگری همچون چیلیوری به مرور فعالیت خود را آغاز کردند و حالا شاهد ده‌ها سایت و اپلیکیشن سفارش آنلاین فست فود و غذا در شهرهای مختلف هستیم. برخی از این سرویس‌ها روی توسعه خود تمرکز کرده و در تمامی شهرهای ایران فعالیت دارند و برخی دیگر هم صرفا یک یا چند شهر خاص را تحت پوشش قرار داده‌اند که به مرور در حال اضافه کردن شهرهای دیگری به لیست رستوران‌های خود هستند.

منبع:

https://takhfife.com/blog/best-online-food-sites/

  • ۰۰/۰۹/۱۰
  • مژده زمانلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی