مقالات عمومی

در این سایت اطلاعات خود را در همه حوزه ها افزایش دهید.

مقالات عمومی

در این سایت اطلاعات خود را در همه حوزه ها افزایش دهید.

  • ۰
  • ۰

پیش از این که به سراغ روش های آبرسانی پوست برویم، باید ببینیم که اصلاً منظور از آبرسانی چیست ؟ آبرسانی به معنی رطوبت دادن به پوست است. پوست مثل هر ارگان دیگری در بدن نیاز به آب و رطوبت دارد. اگر رطوبت کافی به پوست نرسد، پوست کم آب می‌شود. البته توجه داشته باشید که پوست کم آب و پوست خشک با هم تفاوت دارند. برای دریافت کدتخفیف آبرسان از خانومی ادامه مطلب را بخوانید.

تفاوت پوست کم آب و پوست خشک

بیشتر ما پوست کم آب و پوست خشک را یکسان می‌پنداریم، در صورتی که این دو کاملاً باهم متفاوت‌اند. کم‌آبی پوست ناشی از کمبود آب است و خشکی پوست ناشی از چربی طبیعی پوست. همچنین باید بدانید که پوست خشک یک نوع پوست است ولی کم‌آبی پوست یک مشکل پوستی است.

به طور کلی ما ۴ نوع پوست داریم: معمولی، خشک، چرب و ترکیبی. معمولاً شما با یکی از این انواع پوست به دنیا می‌یایید ولی افزایش سن و تغییر فصل ممکن است باعث تغییر نوع پوست شما شود. با کد تخفیف خانومی می توانید آبرسان دلخواه پوست خود را ارزانتر بخرید

سطح پوست ما را لایه‌ای از چربی طبیعی که سبوم نام دارد می‌پوشاند. سبوم لایه‌ای نازک روی پوست تشکیل می‌دهد که دو فایده مهم دارد: اول این که از رشد میکروب‌های مضر جلوگیری می‌کند و دوم این که نمی‌گذارد رطوبت پوست کاهش یابد. در برخی افراد به دلایل مختلف (ارثی، آب‌وهوایی، افزایش سن و …) تولیدات چربی پوست کم‌تر است. این افراد پوست خشکی دارند.

اما کم آبی یا دی‌هیدریشن با پوست خشک متفاوت است. پوست کم آب لزوماً پوست خشکی نیست. کم آبی پوست زمانی اتفاق می‌افتد که رطوبت موجود در لایه‌های سطحی پوست کاهش یابد. این مسئله باعث می‌شود که پوست خسته و کدر به نظر برسد.

پوست کم آب پوست خشک
یک مشکل موقتی و قابل درمان یک نوع پوست که دائمی است.
ناشی از علل خارجی ژنتیکی و ارثی
ناشی از ناتوانی در حفظ رطوبت ناشی از تولیدات کم چربی طبیعی
قابل درمان با بهبود رژیم غذایی و روش های آبرسانی پوست غیرقابل تغییر است ولی می‌توان با روش‌هایی شرایطش را بهبود بخشید.

چرا پوست کم آب می‌شود ؟

این مسئله می‌تواند علل زیادی داشته باشد. مثلاً اگر در طول روز آب و مایعات کمی بنوشید، پوست‌تان کم آب می‌شود. در فصل تابستان گرمای هوا و تابش خورشید باعث کم آبی پوست می‌شود. عرق کردن در حین ورزش و تحرک، آب بدن را کاهش می‌دهد. با افزایش سن نیز توانایی پوست برای حفظ رطوبت لایه‌های سطحی کاهش می‌یابد.

حفظ رطوبت برخی اجزای ساختاری پوست مثل هیالورونیک اسید انجام می‌شود. این اجزای پوست با جذب و حفظ مولکول‌های آب، رطوبت پوست را حفظ کرده و از کم آب شدنش جلوگیری می‌کنند. از حدود ۳۰ سالگی به بعد، آرام آرام اجزای ساختاری پوست مثل هیالورونیک اسید کاهش می‌یابند و توانایی پوست برای حفظ رطوبت کم می‌شود. به این ترتیب پوست خسته و کدر به نظر می‌رسد و چین و چروک‌های سطحی پدیدار می‌شوند.

هرچه سن بالاتر می‌رود، باید به پوست خود برای حفظ رطوبت کمک بیشتری بکنید. این جاست که روش های آبرسانی پوست به کمک شما می‌آیند. خوب است که از محصولات آبرسان به صورت روزمره استفاده کنید ولی آبرسانی عمیق‌تر تنها با روش‌های کلینیکی میسر است.


منبع: https://whcl.ir/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%A8%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA/

  • ۰۱/۰۹/۱۹
  • مژده زمانلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی